REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO KONEX MEDIK SPOL. S R.O.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Niniejszy Regulamin reguluje prawa i obowiązki związane z korzystaniem przez Użytkowników z serwisu internetowego Konex Medik dostępnego pod adresemwww.konexmedik.pl oraz zasady obowiązujące w przypadku dokonywania za pośrednictwem serwisu zakupu Produktów w Sklepie Konex Medik.
1.2. Sklep Konex Medik działa pod adresem www.konexmedik.pl i prowadzony jest przez spółka KONEX MEDIK spol. s r.o. (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) z siedzibą w Koszycach (Słowacja), ul. Vozárova 3843/1A, Koszyce - mestská časťBarca 040 17, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Koszycach pod numerem IČO (REGON): 31713343, IČ DPH (nr identyfikacyjny VAT): PL5263098737, DIČ (NIP): 2020483168.
1.3. Ze sklepem Konex Medik Użytkownicy mogą kontaktować się pod następującym adresem mailowym: konexmedik@konexmedik.pl oraz numerem telefonu: +48531 731 874. Opłata za połączenie telefoniczne pod wskazanym numerem jest równa opłacie za zwykłe połączenie telefoniczne zgodnie z pakietem taryfowym danego dostawcy usług.
2. DEFINICJE
2.1. Spółka lub Sprzedawca lub Usługodawca - spółka KONEX MEDIK spol. s r.o. (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) z siedzibą w Koszycach (Słowacja), ul. Vozárova 3843/1A, Koszyce - mestská časť Barca 040 17, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Koszycach pod numerem IČO (REGON): 31713343, IČ DPH (nr identyfikacyjny VAT): PL5263098737, DIČ (NIP): 2020483168.
2.2. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Konex Medik umożliwiający utworzenie Konta.
2.3. Formularz kontaktowy – interaktywny formularz dostępny w zakładkach Sklepu Konex Medik umożliwiający nawiązanie kontaktu ze Sprzedawcą.
2.4. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie Konex Medikumożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
2.5. Klient – Użytkownik, który ze Sprzedawcą zawarł Umowę, w wyniku której utworzone zostało przypisane do niego Konto.
2.6. Konsument - osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej w Sklepie Konex Medik, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2.7. Przedsiębiorca uprzywilejowany - osoba fizyczna, która zawiera ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
2.8. Konto – zapis informatyczny części serwisu, w ramach której Użytkownik może korzystać z wybranych funkcjonalności wskazanych w Regulaminie. W Koncie gromadzone są dane osobowe oraz informacje o działaniach Klienta w ramach Sklepu Konex Medik. Konto prowadzone jest bezpłatnie przez Spółkę. Dostęp do Konta pozwala na identyfikację w Sklepie Konex Medik oraz składanie ofert na zakup wybranego Produktu. Użytkownik odpowiada za zapewnienie, że wszystkie informacje wprowadzone przy tworzeniu Konta są poprawne, kompletne i aktualne.
2.9. Produkt - rzecz ruchoma lub rzeczy ruchome będące przedmiotem Umowy Sprzedaży.
2.10. Przerwa techniczna - czasowe wyłączenie funkcjonalności Sklepu Konex Medik w całości lub w części, związane z awarią Sklepu Konex Medik, w tym serwerów Sklepu Konex Medik, lub związane z koniecznością konserwacji tych serwerów bądź modernizacją lub przebudową Sklepu Konex Medik, w czasie którego nie jest możliwe korzystanie ze wszystkich lub wybranych funkcjonalności Sklepu Konex Medik.
2.11. Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na założeniu Konta, dokonana samodzielnie przez Użytkownika, z wykorzystaniem narzędzi udostępnionych w Sklepie Konex Medik.
2.12. Sklep Konex Medik - prowadzony przez Spółkę internetowy serwis transakcyjny, dostępny pod domeną www.konexmedik.eu, za pośrednictwem, którego prezentowane są Produkty przeznaczone na sprzedaż i który umożliwia złożenie Zamówienia.
2.13. Siła Wyższa - zdarzenie zewnętrzne, którego Użytkownik oraz Sprzedawca nie mogli przewidzieć i któremu nie mogli zapobiec, uniemożliwiające korzystanie ze Sklepu Konex Medik w całości lub części, na stałe lub na pewien czas, któremu Użytkownik lub Sprzedawca nie mógł przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności i które nie było efektem błędów lub zaniedbań Użytkownika lub Sprzedawcy dotkniętego jej działaniem.
2.14. Usługa elektroniczna – usługa świadczona bez jednoczesnej obecności stron, poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej.
2.15. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktów za zapłatą ceny powiększonej o ew. koszty wysyłki.
2.16. Usługobiorca – Użytkownik, który zawarł z Usługodawcą umowę o świadczenie Usługi elektronicznej;
2.17. Użytkownik:
a) osoba fizyczna, w tym Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany, która posiada zdolność do czynności prawnych i/lub ukończyła co najmniej 13 rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18 roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego, a także przedstawienie takiej zgody na każde żądanie Sprzedawcy,
b) osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną,
- która korzysta lub zamierza korzystać ze Sklepu Konex Medik.
2.18. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Konex Medik, określające rodzaj i/lub liczbę Produktu oraz inne treści przewidziane prawem.
3. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
3.1. Za pośrednictwem Sklepu Konex Medik można dokonać zakupu Produktów dostępnych na stronie internetowej www.konexmedik.pl, a także skorzystać z Usług elektronicznych dostępnych pod tym adresem.
3.2. Usługami elektronicznymi dostępnymi w ramach Sklepu Konex Medik są:
a) możliwość dokonania przez Użytkownika Rejestracji, i tym samym założenia Konta;
b) możliwość nawiązania ze Spółką kontaktu za pośrednictwem Formularza kontaktowego;
c) możliwość wyrażenia przez Użytkownika chęci otrzymywania drogą elektroniczną informacji handlowych.
3.3. Przedstawione na stronie Sklepu Konex Medik Produkty, w tym ich zdjęcia, opisy oraz ceny, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Informacje dotyczące produktów, w tym cenniki, dostępne na stronie Sklepu Konex Medik skierowane są do ogółu i stanowią zaproszenie do zawarcia umowy.
3.4. Niezbędne, minimalne warunki techniczne, których spełnienie jest konieczne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sklep Konex Medik, w tym zawarcia Umowy Sprzedaży obejmują: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarkę internetową: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej. Za wszelkie problemy wynikające ze stosowania urządzeń lub systemów operacyjnych nie spełniających wymogów opisanych w niniejszym paragrafie, w szczególności za spowodowane tym nieprawidłowe funkcjonowanie Sklepu Konex Medik, Spółka nie ponosi odpowiedzialności. By dokonać Rejestracji lub zawrzeć Umowę Sprzedaży Klient musi posiadać ważny/aktywny adres e-mail, a także w określonych przypadkach klawiaturę lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych.
3.5. Użytkownik ma możliwość skorzystania z Formularza kontaktowego, dokonania Rejestracji, składania Zamówień i zawierania Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Konex Medik. Przeglądanie asortymentu Sklepu Konex Medik nie wymaga Rejestracji. By rozpocząć procedurę składania Zamówienia nie jest konieczne dokonanie Rejestracji i z tym związane posiadanie Konta. Obligatoryjnym elementem umożliwiającym złożenie Zamówienia jest wyrażenie zgody na wykorzystanie danych podanych w trakcie składania Zamówienia do założenia Konta Użytkownikowi.
3.6. Formularz kontaktowy umożliwia bezpośredni kontakt z pracownikiem Spółki w celu udzielenia odpowiedzi na pytania Użytkownika. Przed wysłaniem wiadomościUżytkownik zostanie poproszony o podanie swojego imienia/nazwy oraz adresu e-mail. Podając wskazane dane oraz korzystając po wpisaniu wiadomości z opcji WYŚLIJ oznaczonej odpowiednim znakiem graficznym wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Spółkę Twoich danych osobowych w celu udzielenia odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Korzystając z Formularza kontaktowego, Usługobiorca zawiera z Usługodawcą umowę o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci udzielenia Usługobiorcy na jego wyraźne żądanie odpowiedzi na zadane pytanie, porady zakupowej dotyczącej Produktów wskazanych na stronie internetowej Sklepu Konex Medik czy odpowiednich instrukcji dotyczących korzystania ze Sklepu Konex Medik. Spółka nie jest w stanie zapewnić całodobowej obsługi Formularza kontaktowego, więc odpowiedź na wiadomość wysłaną przez Usługobiorcę, może zostać wysłana na adres e-mail wskazany przez Usługobiorcę. O tym czy bezpośredni kontakt w czasie rzeczywistym z pracownikiem Spółki jest w danym momencie możliwy wskazuje informacja online – jeśli pracownik jest dostępnybądź offline – jeśli pracownik nie jest dostępny umieszczona na Formularzu kontaktowym. Usługodawca zastrzega, że będzie kierował do Usługobiorcy wiadomości tylko na jego wyraźne żądanie związane z odpowiedzią na wysłaną wiadomość. Umowa o świadczeniu Usług elektronicznych wygasa z każdoczesnym spełnieniem żądania przez Usługodawcę. W przypadku, gdy Usługobiorca nie chce by Usługodawca udzielał odpowiedzi na jego żądanie, należy to zaznaczyć w wiadomości kierowanej do Usługodawcy. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej ulega wtedy automatycznemu rozwiązaniu.
3.7. Użytkownik może złożyć reklamację dotyczącą funkcjonowania Sklepu Konex Medik (w tym funkcjonowania Konta) w terminie 30 dni licząc od dnia, w którym miały miejsce wady lub przerwy w funkcjonowaniu Sklepu Konex Medik. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej wysyłając wiadomość e-mail na adres:konexmedik@konexmedik.pl, telefonicznie pod numerem telefonu: +48531 731 874lub pisemnie na adres sklepu wskazany w pkt. 1.2. Regulaminu. W reklamacji zaleca się, by Użytkownik/Klient podał: swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia przyczyn reklamacji. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Spółkę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
3.8. Spółka dołoży wszelkich starań, aby dostęp za pośrednictwem Sklepu Konex Medik do danych z serwerów Sklepu Konex Medik był możliwy przez 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu, co nie wyłącza uprawnienia Spółki do zarządzenia Przerwy Technicznej i czasowego ograniczenia bądź wyłączenie w całości lub w części powyższego dostępu.
3.9. W przypadku potrzeby zarządzenia Przerwy Technicznej, Spółka poinformuje o przewidywanym terminie wystąpienia i trwania Przerwy Technicznej w komunikacie wyświetlanym bezpośrednio w Sklepie Konex Medik.
3.10. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu Konex Medik spowodowane siłą wyższą, przerwą techniczną, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu Konex Medik z infrastrukturą techniczną Użytkownika.
4. ZASADY REJESTRACJI
4.1. Użytkownik w ramach Sklepu Konex Medik ma możliwość założenia Konta.
4.2. Założenie Konta poprzez przejście procedury Rejestracji oraz potwierdzenia Formularza rejestracji stanowi zawarcie umowy o świadczenie Usługi elektronicznej między Usługobiorcą a Usługodawcą.
4.3. Konto można założyć poprzez:
a) skorzystanie z opcji Zarejestruj się dostępnej na stronie internetowej Sklepu Konex Medik, albo
b) wyrażenie zgody na wykorzystanie danych podanych w trakcie procesu składania Zamówienia do założenia Konta.
4.4. W przypadku, o którym mowa w ppkt 4.3 lit a) Regulaminu, Użytkownik po skorzystaniu z opcji Zarejestruj się, zostanie przeniesiony do Formularza rejestracyjnego. W celu dokonania Rejestracji i założenia Konta, Użytkownik zostanie poproszony o wypełnienie w Formularzu rejestracyjnym wskazanych tam pół odpowiednimi danymi. Podanie danych oznaczonych „*” w celu utworzenia Konta jest obligatoryjne. Użytkownik zostanie poproszony o podanie obligatoryjnie takich danych jak:
a) adres e-mail;
b) numer telefonu;
c) imię;
d) nazwisko;
e) ulica i numer budynku;
f) miasto;
g) kod pocztowy.
W Formularzu rejestracyjnym istnieje także możliwość Rejestracji Konta firmy. W takim przypadku należy zaznaczyć pole „*” o treści Zarejestruj firmę, tak że pole zostanie wypełnione w następujący sposób „R”. Użytkownik w takim wypadku zostanie także poproszony o podanie następujących fakultatywnych danych:
a) numer KRS albo jego zagraniczny odpowiednik lub numer REGON w przypadku braku numeru KRS;
b) numer NIP albo jego zagraniczny odpowiednik;
c) nazwa przedsiębiorstwa.
W trakcie wypełniania Formularza rejestracji należy także utworzyć hasło, a następnie je powtórzyć. Hasło musi składać się z minimum 8 znaków, w tym jednej małej litery, jednej dużej litery, jednej liczby i jednego znaku specjalnego. Rekomendowana jest zmiana hasła do Konta użytkownika co 3 miesiące kalendarzowe. W celu dopełnienia procesu Rejestracji Użytkownik powinien potwierdzić Formularz rejestracji za pomocą opcji Zarejestruj się dostępnej na dole Formularza rejestracji. Z momentem potwierdzenia Konto zostaje utworzone. Na e-mail podany przez Użytkownika powinien także niezwłocznie przyjść e-mail wysyłany automatycznie przez Sklep Konex Medik potwierdzający założenie Konta. Usługobiorca po utworzeniu Konta loguje się do niego za pomocą podanego w trakcie Rejestracji adresu e-mail oraz utworzonego hasło poprzeć wybranie opcji Zaloguj się oraz podanie w odpowiednich polach wskazanych danych.
2.
3.
4.
4.1.
4.2.
4.3.
4.4. W przypadku, o którym mowa w ppkt 4.3 lit b) Regulaminu, do założenia Konta wykorzystywane są dane podane przez Użytkownika w trakcie składania Zamówienia i na podstawie wyrażonej przez niego zgody na założenie Konta, z tym że dodatkowo konieczne jest utworzenie hasła przed potwierdzeniem Zamówienia/po zalogowaniu się do swojego Konta przy pomocy samego adresu e-mail podanego trakcie składania Zamówienia. Do sposobu tworzenia hasła, a następnie procesu logowania do Kontastosuje się odpowiednio ppkt 4.3 Regulaminu.
4.5. Podczas procesu Rejestracji lub składania Zamówienia Użytkownik potwierdza, poprzez zaznaczenie odrębnego check box, że zapoznał się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz akceptuje jego wszystkie warunki i zobowiązuje się do ich przestrzegania. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu założenia Konta lub w celu złożenia Zamówienia. Użytkownik może także wyrazić chęć, poprzez zaznaczenie odpowiedniego check box, do otrzymywania od Spółki informacji handlowych dotyczących jej działalności na wskazany przez Użytkownika adres e-mail. Spółka zastrzega, że przekazywana informacja handlowa nie będzie miała charakteru ciągłego, regularnego ani ukierunkowanego na potrzeby konkretnego Użytkownika, a raczej charakter incydentalny oraz informacyjny. Zgoda wyrażona przez Użytkownika, to zgoda o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także zgoda, o której mowa w art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne. W razie zakończenia Rejestracji bądź składania Zamówienia wraz z wyrażoną zgodą, o której mowa w poprzednim zdaniu, między Usługobiorcą a Usługodawcą dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie Usługi elektronicznej. W przypadku chęci odstąpienia przez Usługobiorcę od wskazanej umowy, wystarczy by Usługobiorca wycofał złożoną zgodę, co będzie równoznaczne z odstąpieniem od umowy o świadczenie Usługi elektronicznej, a z momentem wycofania zgody umowa ulegnie automatycznemu rozwiązaniu. Zgodę można wycofać poprzez jakiekolwiek wyraźne poinformowanie o tym Usługodawcy.
4.6. Dane osobowe podane przez Użytkownika w procesie Rejestracji lub później przez niego zmienione, muszą być prawdziwe, zgodne z prawem, w szczególności nie mogą naruszać praw osób trzecich. Użytkownik/Klient nie jest uprawniony do umieszczania w Sklepie Konex Medik danych osobowych osób trzecich oraz wizerunku osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody tej osoby.
4.7. W ramach konta Usługobiorca ma możliwość:
a) wglądu do listy niedokończonych Zamówień, listy złożonych Zamówień, wystawionych faktur związanych z Zamówieniami, listy niedostarczonych Przedmiotów, tymczasowych dowodów dostawy, listy złożonych ofert cenowych, listy pozycji niezafakturowanych, listy Zamówień niedostarczonych, informacji o wprowadzonych przez Usługobiorcę;
b) zmiany wprowadzonych danych;
c) zmiany hasła;
d) usunięcia konta;
e) wylogowania się.
4.8. W przypadku chęci usunięcia Konta Usługobiorca ma możliwość skorzystania z opcji USUŃ KONTO. Usługobiorca zostanie wtedy poproszony o potwierdzenie swojego wyboru, a następnie, jeśli wybór zostanie potwierdzony, Konto zostanie usunięte. Usunięcie Konta przez Usługobiorcę równoznaczne jest z odstąpieniem przez Usługobiorcę od umowy o świadczenie Usługi elektronicznej zawartej z Usługodawcą i tym samym, z momentem usunięcia Konta umowa ta ulega automatycznemu rozwiązaniu. Dane osobowe osobowe przekazane Spółce w trakcie zakładania Konta, a także te, na których przetwarzanie w związku z zakładaniem Konta udzieliłeś Spółce zgody zostaną niezwłocznie usunięte przez Spółkę, ale w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze. Część danych może zostać nieusunięta przez Spółkę, jeśli obowiązujące prawo nakłada na Spółkę obowiązek ich przechowywania lub ich przechowywanie leży w prawnie dozwolonym interesie Spółki.
5. CENY PRODUKTÓW I METODA PŁATNOŚCI
5.1. Ceny Produktów prezentowanych w Sklepie Konex Medik wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto, tj. zawierają podatek od towarów i usług (VAT). Ceny Produktów nie zawierają kosztów dostawy ani kosztów fakultatywnych płatnych usług(np. płatność za pobraniem). Koszty dostawy i koszty fakultatywnych płatnych usług są każdorazowo podawane w Sklepie Konex Medik w trakcie składania Zamówienia, w tym także bezpośrednio przed i w chwili zatwierdzenia i złożenia Zamówienia i uwzględniane są w całkowitej wartości Zamówienia. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę Produktu, koszty dostawy oraz koszty fakultatywnych płatnych usług (jeśli zostały wybrane).
5.2. Na każdy sprzedany przez Sprzedawcę wystawiana jest faktura VAT. Faktura VAT jest dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, na zasadach opisanych w Regulaminie.
5.3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny Produktów znajdujących się w ofercie Sklepu Konex Medik. Nie dotyczy to Zamówień już złożonych.
5.4. W przypadku zmiany ceny Produktów polegającej na obniżce, Sprzedawca poinformuje o obniżeniu ceny Produktu. Obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca uwidoczni również informację o najniższej cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
5.5. Jeżeli dany Produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca uwidoczni również informację o najniższej cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
5.6. Klient dokonujący zakupu Produktów oferowanych przez Sklep Konex Medik ma do dyspozycji następujące sposoby płatności za Produkt:
a) przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany na wystawionej na rzecz Klienta fakturze; albo
b) gotówką przy odbiorze Produktu od kuriera/doręczyciela (opcja za pobraniem).
6. PROCEDURA ZAWARCIA UMOWY
6.1. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu Konex Medik stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Klient składając Zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych w Sklepie Konex Medik składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w opisie Produktu.
6.2. Składanie Zamówień jest możliwe przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, jednak odpowiedź na ofertę Kupującego może zostać wysłana maksymalnie do 3 dni roboczych od daty złożenia Zamówienia przez Kupującego. Do wykonania Umowy Sprzedaży dojdzie po przyjęciu oferty Kupującego przez Sprzedawcę za zasadach uzgodnionych indywidualnie z Klientem.
6.3. Użytkownik ma możliwość przeglądania Produktów dostępnych na stronie. W przypadku, gdy w trakcie Przeglądania którykolwiek z Produktów zainteresuje Użytkownika ma on możliwość dodania go do koszyka zakupów. Aby przejść do koszyka zakupów należy wybrać opcję znaku graficznego symbolizującego koszyk umieszczonego w prawym górnym rogu witryny Sklepu Konex Medik. Zostaną tam wyświetlone wybrane przez Użytkownika Produkty oraz zostanie tam zsumowana ich łączna cena. Użytkownik ma możliwość usunięcia dodanych do koszyka zakupów Produktów, kontynuowania wyboru Produktów lub wyboru opcji KASA.
6.4. Po wyborze opcji KASA Użytkownik zostanie przekierowany do Formularza zamówienia. Po prawej stronie Formularza zamówienia wyświetlane będzie PODSUMOWANIE KOSZYKA, zawierające informacje o łącznej cenie wybranych produktów wraz z doliczonymi kosztami dostawy oraz o wadze zamówienia i należnym podatku VAT. Formularz rejestracyjny składa się z trzech części zawierających odpowiednie informacje oraz pola do wypełnienia, tj.:
a) TRANSPORT;
i. GDZIE DOSTARCZAMY
– tutaj Użytkownik ma możliwość wyboru kraju dostawy oraz związanej z nim waluty spośród możliwych do wyboru;
ii. SPOSÓB DOSTAWY
– informacja w jaki sposób Produkt zostanie dostarczony do Klienta.
b) ZAPŁATA
– tutaj Użytkownik może wybrać najbardziej odpowiednią dla niego metodę płatności;
i. ZA POBRANIEM
– w tym przypadku do kwoty Zamówienia zostanie doliczona dodatkowa opłata wynikająca z dodatkowych kosztów związanych z tą metodą płatności;
ii. PRZELEWEM.
c) PODSUMOWANIE ZAMÓWIENIA
– tutaj Użytkownik wypełnia dane konieczne do realizacji Zamówienia, przy czym w przypadku Użytkownika posiadającego Konto i jednocześnie zalogowanego, część pól zostanie automatycznie wypełniona danymi podanymi przez Użytkownika w trakcie procesu Rejestracji;
i. imię;
ii. nazwisko;
iii. adres e-mail;
iv. numer telefonu;
v. miasto;
vi. kod pocztowy;
vii. ulica i numer budynku;
viii. kraj;
ix. złożenie oświadczenia o zakupie produktu jako przedsiębiorca
– w takim wypadku Użytkownik zostanie poproszony o podanie dodatkowych informacji;
• nazwa przedsiębiorstwa;
• numer KRS albo jego zagraniczny odpowiednik lub numer REGON w przypadku braku numeru KRS;
• numer NIP albo jego zagraniczny odpowiednik;
x. złożenie oświadczenia o woli otrzymania faktury na danego przedsiębiorcę;
• numer NIP przedsiębiorcy, na którego ma zostać wystawiona faktura albo jego zagraniczny odpowiednik.
xi. Wybór innego adresu dostawy niż wynikający z danych wskazanych powyżej
– tutaj Użytkownik może wskazać inny adres dostawy niż wynikający z danych wskazanych powyżej, przy czym dane, które należy podać odpowiadają kategoriom danych wskazanych powyżej;
xii. DODATKOWE INFORMACJE
– w tym miejscu Użytkownika może dodać swoje preferencje lub specyfikacje dotyczące Zamówienia;
• preferowana data dostarczenia Zamówienia;
• preferowane oznaczenie Użytkownika/Klienta;
• uwagi dotyczące Zamówienia.
6.5. Część Produktów wskazana na stronie Sklepu Konex Medik może być zakupiona tylko przez podmioty prowadzące działalność leczniczą w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej lub osoby wykonujące zawód lekarza lub lekarza dentysty w rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty. Produkty przeznaczone tylko dla wskazanych w niniejszym podpunkcie podmiotów są odpowiednio oznaczone na stronie Sklepu Konex Medik. Spółka zastrzega sobie prawo do weryfikacji Kupujących dokonujących zakupu Produktów, o których mowa w niniejszym podpunkcie.
6.6. Obecność danego produktu na stronie Sklepu Konex Medik nie oznacza, że Sprzedawca posiada go obecnie na stanie lub jest w stanie niezwłocznie zamówić dany Produkt. Kwestie dotyczące dostępności i terminu wykonania uzgadniane są między Sprzedawcą a Kupującym w trybie ofertowym.
6.7. Wypełniony Formularz zamówienia potwierdza się poprzeć wybranie opcji Zamówienie z obowiązkiem zapłaty. Zatwierdzenie Formularza zamówienia poczytuje się za złożenie Sprzedawcy oferty w zakresie wybranych przez Klienta Produktów i tym samym od tego momentu Użytkownik staje się Klientem Sprzedawcy.
6.8. Sprzedawca akceptuje złożoną przez Klienta ofertę poprzez wysłanie na wskazany przez Klienta adres e-mail wiadomości z potwierdzeniem oferty wraz z fakturą. Otrzymanie przez Klienta takiej wiadomości e-mail jest równoznaczne z zawarciem Umowy Sprzedaży. W przypadku dostarczenia na adres e-mail Klienta wiadomości niezawierającej jednoznacznego potwierdzenia przyjęcia oferty przez Sprzedawcęi/albo faktury, oznacza to, że nie doszło do zawarcia Umowy Sprzedaży, lecz do przejścia do kolejnej fazy negocjacji między Sprzedawcą a Klientem. Taka sytuacja może mieć miejsce, gdy:
a) Sprzedawca nie posiada obecnie na stanie wskazanego w Zamówieniu przez Klienta Produktu;
b) okres oczekiwania na dostarczenie wskazanego w Zamówieniu Produktu jest znacznie wydłużony;
c) Sprzedawca na podstawie danych zawartych w potwierdzonym Zamówieniu chce zaproponować Klientowi inne warunki niż wskazane w pierwotnej ofercie Klienta.
W każdym takim przypadku, uzgodnienia poczynione między Klientem a Sprzedawcą różniące się w jakikolwiek sposób od pierwotnej oferty Klienta, poczytuje się za nową ofertę. Akceptacja nowej oferty i tym samym zawarcie Umowy Sprzedaży następuje w sposób określony w zdaniu pierwszym niniejszego podpunktu.
6.9. W przypadku wyboru metody płatności za pośrednictwem przelewu, nowi Klienci (tj. Klienci, którzy nie dokonywali wcześniej zakupów w sklepie internetowym Spółki) są zobowiązani do dokonania zapłaty ceny za kupiony Produkt/y przelewem na numer rachunku bankowego Sprzedawcy wskazany na fakturze pro-forma wysłanej do Klienta w wiadomości e-mail w terminie 7 dni od momentu otrzymania faktury. Sprzedawca zastrzega, że w przypadku nieuiszczenia przez Kupującego ceny kupionego Produktu/ów Umowa Sprzedaży ulega automatycznemu rozwiązaniu.Produkt/y zostaną wysłane do klienta dopiero w momencie dokonania przelewu. W przypadku Klientów, którzy dokonują drugiego oraz kolejnego zakupu w sklepie internetowym Spółki, Produkty mogą zostaną wysłane po złożeniu oraz potwierdzeniu zamówienia. Faktura zostanie doręczona wraz z dostawą Produktu lub elektronicznie. Termin płatności będzie wynosił 3 tygodnie od dnia jej otrzymania.W przypadku wyboru metody płatności za pobraniem cenę za kupiony Produkt/y należy uiścić kurierowi/dostarczycielowi w momencie odbioru przesyłki. Nieodebranie przesyłki i wysłanie jej z powrotem do Sprzedawcy skutkować będzie automatycznym rozwiązaniem Umowy Sprzedaży, i tym samym będzie ona uważana za niezawartą. W takim przypadku Sprzedawca ma prawo obciążyć Klienta kosztami przesyłki.
6.10. Własność zakupionego Produktu/ów przechodzi na Klienta w momencie uiszczenia przez niego ceny Produktu/ów. Do czasu uiszczenia ceny za Produkt/y pozostają one własnością Sprzedawcy.
6.11. W momencie odbioru przesyłki zawierającej zakupiony Produkt/y Kupujący jest zobowiązany w obecności dostarczyciela/kuriera sprawdzić czy dostarczony Produkt/yzgadza się z ofertą przyjętą przez Sprzedawcę. W przypadku, gdy dostarczony Produkt/y nie zgadzają się z treścią przyjętej przez Sprzedawcę oferty, Kupujący powinien spisać w obecności dostarczyciela/kuriera odpowiedni protokół wskazujący błędny Produkt/y i/lub brakujący Produkt/y, który Kupujący jak i dostarczyciel/kurierpowinni podpisać. Wraz z protokołem przesyłka powinna zostać zwrócona Sprzedawcy na jego koszt celem ponownego wysłania tym razem Produktu/ów zgadzających się z ofertą przyjętą przez Sprzedawcę.
7. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
7.1. Wysyłka Produktów odbywa się wyłącznie pod adresy wskazane przez Klienta na terytorium Polski.
7.2. Koszty transportu i dostawy obciążają Klienta, chyba że Kupujący i Sprzedawca uzgodnili inaczej.
7.3. Informacje o wysokości kosztów i możliwych do wyboru sposobów dostawy podane są w Formularzu zamówienia.
7.4. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Produktów lub opóźnienie w dostawie Produktów, spowodowane błędnym lub niedokładnym podaniem przez Klienta adresu dostawy lub adresu e-mail. Spółka zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim. Ponadto, Spółka może dochodzić odszkodowania w wysokości poniesionych kosztów dostawy, spowodowanych błędnym lub niedokładnym podaniem przez Klienta adresu dostawy.
8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
8.1. Konsument/Przedsiębiorca uprzywilejowany ma prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem tych wskazanych w dalszej części niniejszego punktu, w terminie 30 dni od otrzymania zamówionego Produktu/ów.
8.2. Termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wygasa po upływie 30 dni od daty, w której Konsument/Przedsiębiorca uprzywilejowany odebrał zakupiony Produkt/y lub został dostarczony osobie trzeciej, której adres Konsument/Przedsiębiorca uprzywilejowanypodał jako adres dostawy.
8.3. W celu wykonania przez Konsumenta/Przedsiębiorcę uprzywilejowanego prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczy o tym fakcie powiadomić Sprzedawcę za pośrednictwem którejkolwiek metody kontaktu wskazanej w Regulaminie przy jednoczesnych zachowaniu terminu do odstąpienia. Powiadomienie Sprzedawcy o skorzystania z prawa odstąpienia musi mieć formę jednoznacznego oświadczenia woli Konsumenta/Przedsiębiorcy uprzywilejowanego.
8.4. O ile jest to możliwe, prosi się Konsumenta/Przedsiębiorcę uprzywilejowanego o przesłanie drogą mailową na adres Sprzedawcy faktury związanej z danym Zamówieniem, w celu usprawnienia procesu odstąpienia od umowy przez Konsumenta/Przedsiębiorcę uprzywilejowanego.
8.5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta/Przedsiębiorcyuprzywilejowanego o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi/Przedsiębiorcę uprzywilejowanemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta/Przedsiębiorcę uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Konex Medik). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument/Przedsiębiorca uprzywilejowany, chyba że Konsument/Przedsiębiorca uprzywilejowany wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta/Przedsiębiorcy uprzywilejowanego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta/Przedsiębiorcy uprzywilejowanego do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta/Przedsiębiorcę uprzywilejowanego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. W przypadku wyboru przez Konsumenta/Przedsiębiorcę uprzywilejowanego metody płatności za pobraniem zwrot płatności nastąpi w formie przelewu numer rachunku bankowego wskazany przez Konsumenta/Przedsiębiorcę uprzywilejowanego. W razie braku podania Sprzedawcy numeru rachunku bankowego, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca zastrzega sobie prawo kontaktu z Konsumentem/Przedsiębiorcą uprzywilejowanym, który skorzystał z prawa odstąpienia od umowy, w celu uzyskania danych tegoż rachunku, na który Sprzedawca jest zobowiązany zwrócić płatności.
8.6. Konsument/Przedsiębiorca uprzywilejowany ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
8.7. Konsument/Przedsiębiorca uprzywilejowany ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8.8. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi/Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu, zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności wodniesieniu do Produktów:
a) ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia;
b) dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
c) które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi przedmiotami.
9. PROCEDURA REKLAMACYJNA
9.1. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby Produkty, którą stanowią przedmiot Umów Sprzedaży z Klientami były jak najwyższej jakości i pozwalały Klientom na bezproblemową ich eksploatację.
9.2. Niniejszy punkt 9 Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji składanych do Sprzedawcy dotyczących Produktów oraz Umów Sprzedaży.
9.3. Podstawa i zakres odpowiedzialności są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny oraz ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i tam też znajdują się szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Produktu.
9.4. Reklamacja może zostać złożona:
a) pisemnie na adres Sprzedawcy;
b) za pośrednictwem wiadomości mailowej na adres Sprzedawcy.
9.5. Do reklamacji należy dołączyć:
a) wadliwy Produkt wraz z elementami kompletu i kartą gwarancyjną, jeśli takie były wydane; w miarę możliwości w oryginalnym opakowaniu lub opakowaniu zastępczym zapewniającym bezpieczny transport rzeczy;
b) w razie możliwości załączoną do Zamówienia fakturę, jeśli została przekazana w formie papierowej.
9.6. Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
a) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
b) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży lub innego roszczenia, o ile jest ono dopuszczalne na mocy obowiązującego prawa;
c) danych kontaktowych składającego reklamację.
Wskazane informację stanowią jedynie zalecenia i nie stanowią przesłanek ważności reklamacji.
9.7. Zgodnie z art. 558 § 1 w zw. z art. 5564 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny odpowiedzialność Spółki z tytułu rękojmi za Produkt wobec Przedsiębiorcy uprzywilejowanego zostaje wyłączona. Zgodnie z art. 558 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie ze zdaniem poprzednim wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
10. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
10.1. Niniejszy punkt 10 Regulaminu dotyczy wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami/Przedsiębiorcami uprzywilejowanymi.
10.2. Spółka zachowuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem/Przedsiębiorcą uprzywilejowanym w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem/Przedsiębiorcą uprzywilejowanym żadnych roszczeń w stosunku do Spółki.
10.3. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem/Przedsiębiorcą uprzywilejowanym korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
10.4. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami/Przedsiębiorcami uprzywilejowanymi Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę Sprzedaży ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia w dowolnej formie.
10.5. Ani Spółka ani jej pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta niebędącego Konsumentem/Przedsiębiorcą uprzywilejowanym, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za jakiekolwiek szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.
10.6. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym Konsumentem/Przedsiębiorcą uprzywilejowanym zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Informacje o ochronie danych osobowych reguluje Polityka prywatności dostępna podadresem www.konexmedik.pl
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1. 4. 2023
12.2. Opisy Produktów, zdjęcia, materiały graficzne, logotypy i inne treści zawarte w Sklepie Konex Medik stanowią chronioną własność Spółki. Ich kopiowanie lub wykorzystywanie w jakikolwiek sposób, w szczególności udostępnianie w innych serwisach internetowych wymaga pisemnej zgody Spółki.
12.3. Niedozwolone jest dostarczanie przy pomocy Sklepu Konex Medik lub innych dróg kontaktu ze Spółką treści bezprawnych przez Użytkowników.
12.4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie właściwe jest prawo polskie.
12.5. W przypadku zmiany niniejszego Regulaminu, Spółka poinformuje o tym Użytkowników na stronie www.konexmedik.eu, udostępniając nową treść Regulaminu oraz informując zarejestrowanych Klientów poprzez powiadomienie w ramach ich Konta. Zmieniony Regulamin wchodzi w życie w terminie wskazanym w jego zmianie, nie krótszym niż 7 dni od dnia jego ogłoszenia przez Sklep Konex Medik i powiadomienia w ramach Konta (z wyjątkiem pkt 10. Regulaminu, który dotyczy Klientów niebędących Konsumentami/Przedsiębiorcami uprzywilejowanymi i może ulec zmianie w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa), z tym zastrzeżeniem, że zmiany o charakterze technicznym i informacyjnym bądź takie, które nie wpływają na pogorszenie sytuacji Użytkowników/Klientów mogą nastąpić w terminie krótszym. Zmiana Regulaminu nie wpływa na Umowy Sprzedaży zawarte przez Klienta i Sprzedawcę przed zmianą Regulaminu. Zmieniony Regulamin jest wiążący dla Klienta, który nie wypowie Umowy Sprzedaży przed datą wejścia w życie zmienionego Regulaminu.